יום חמישי, 16 ביולי 2015

מחשב גיר

אין תגובות :
בכל רכב בעל מערכת הילוכים אוטומטית, קיים מחשב גיר ששולט במוט ההילוכים ומאפשר לו לנוע בצורה נוחה ופשוטה ובכך לאפשר לרכב לנסוע ללא בעיה. מחשב גיר כפי שאנחנו מכירים אותו הוא שכלול של תיבת הילוכים אוטומטית מוקדמת, אשר הייתה פעילה במשך שנים רבות, עד המעבר לשליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים.

עד לפני עשרים שנה לערך, תיבות ההילוכים נשלטו על ידי יחידות הידרו מכאניות. במהלך תקופה זו, החלו יותר ויותר מכוניות עם מערכות גיר אוטומטיות לעבור לעבוד עם מחשב גיר, מערכות אלקטרוניות הנקראות גם יחידות בקרת התיבה (TCU). מחשבים אלו יצרו התקדמות עצומה בהתנהגות הרכב בכלל ובתיבת ההילוכים בפרט.

הרעיון של יחידות בקרה, קרי מחשבי גיר הוא פשוט. מדובר ביחידות שמקבלות מידע מהמנוע, ומשתמשות בחיישנים שונים על מנת לחשב מתי וכיצד לבצע החלפת הילוך. חישובים אלו מאפשרים למערכת להגיע לביצועים טובים של הרכב, ויתרה מזו לחסוך בדלק וכן להוריד את רמת הזיהום שהרכב יוצר. בנוסף, בזכות מחשב גיר לרכב, יש לנו שליטה הרבה יותר טובה עליו.

מחשב גיר בזכות יכולותיו ותכונותיו, מאפשר לנו, נהגים על רכבי אוטומט, לנצל בצורה מרבית את הביצועים של הרכב, וליהנות מעבודה טובה ואיכותיות יותר של תיבת ההילוכים ברכב, זאת כמובן בהנחה שאנחנו דואגים לוודא שהמחשב תקין ועובד כראוי.

כיצד שומרים על מחשב גיר תקין

באופן כללי, אם לא מגלים בעיה בתפקוד מוט ההילוכים, אין סיבה לחשוד בבעיה, אך אם במהלך הנסיעה חשים בקושי מסוים, למשל מכה או החלקה בהעברת הילוכים, או מרגישים קושי מסוים ביכולת להעביר הילוך, אז אכן יש בעיה וצריך לטפל בה במהירות.

חשוב להבהיר טיפול במחשב גיר, לא יכול להתבצע בכל מקו. אלא רק במוסכים שיש בהם מכונה לשיפוץ מחשבי גיר. אם המחשב יתוקן במקום שאין בו את הציוד המתאים, הבעיה עלולה לא רק לחזור אלא גם להחמיר. לעומת זאת, אם השיפוץ ייערך במקום הנכון, אזי שהוא יחזיק מעמד זמן רב, יש הסבורים שאחרי החלפת גיר או שיפוץ שלו בחומרים מקוריים, יכול הרבה פעמים להטיב עמו ואף להחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר גיר מקורי.

החלפת מחשב גיר

גם אם אתם מבינים בכלי רכב ויש לכם ידיים טכניות, את הטיפול במחשב גיר תשאירו לאנשי מקצוע. אל תתפתו לבצע את התיקון בעצמכם, מה עוד שבהיעדר ציוד מתאים זה לא יתאפשר, הרי שגם אם יש לכם אפשרות כזו, עדיף שהתיקון יתבצע על ידי מוסך שמתמחה בכך.

המלצתנו היא לפנות למוסך גירים, כלומר מוסך שמתמחה בשיפוץ ותיקון גירים ולא לכל מוסך. כך תיהנו מאנשי מקצוע שמתמחים ספציפית בנושא זה, וממוסך שיש בו את כל הציוד ההכרחי לצורך תיקון, שיפוץ או ביצוע החלפה של חלקים בגיר או במחשב שלו.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה